پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:56 - 1400/10/27

افزایش قند خون، عوارض کبدی و کلیوی نتیجه تجویز داروی درمان کرونا /مراقب باشید

کارگر آنلاین | داروی رمدسیویر در ابتدا برای درمان ابولا تولید شده بود اما کارایی لازم را نداشت و کنار گذاشته شد. با شیوع کرونا، این دارو برای مدتی تجویز شد اما در نهایت اعلام شد که رمدسیویر درمان قطعی نیست اما در بهبود وضعیت بیماران نقش دارد. 

 سازمان غذا و داروی آمریکا، خرداد سال پیش، مجوز استفاده از داروی تحقیقاتی رمدسیویر را برای بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در مه ۲۰۲۰ صادر کرد. اگرچه اطلاعات محدودی در خصوص ایمنی و اثربخشی این دارو وجود دارد اما در یک کارآزمایی بالینی مشخص شده که این دارو منجر به کوتاه‌شدن طول دوره درمان در برخی از بیماران شده است. با این حال تردیدهایی هم درباره اثربخشی این دارو وجود دارد. 
 

  • سازمان بهداشت جهانی سال گذشته اعلام کرد که نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تأثیرات این دارو بر بیماران کرونایی ناچیز است. حالا با افزایش روند تجویز این دارو مطالعات نشان می‌دهد افزایش قند خون، افت فشار خون، تهوع، تب و لرز، تعریق، تأثیرات کلیوی و کبدی از عوارض احتمالی مصرف این داروست. با این حال در شرایطی که کرونا می‌تواند افراد را به کام مرگ ببرد،  استفاده از رمدسیویر توصیه می‌شود. 

 
 هم‌اکنون قیمت این دارو در بیمارستان‌های دولتی حدود ۷۰۰ هزار تومان است اما در بازار آزاد، چندین برابر قیمت فروخته می‌شود. تزریق این دارو هم با قیمت‌های بالایی انجام می‌شود؛ به‌ طوری که هر دوز این دارو در بیمارستان‌های خصوصی تا ۷۰۰ هزار تومان تزریق می‌شود.

منبع: روزنامه همشهری
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین